ENGLISH VERSION
  START
  FOTO
  VÅRA DJUR
  SAM
  DON
  JULIE
  FORUM
  GÄSTBOK
 KÖP OCH SÄLJ
  BANNERS
  VYKORT
  LÄNKAR
  PÄLSVÅRD
  SJUKDOMAR
  NEWF. SJUKDOMAR
  OM NUFFEN
  NUFFE FILMER
  VATTENHUNDEN
  ATT TÄNKA PÅ
 RASSTANDARD
  KLIPPA NF ÖRON
  KLIPPA NF TASSAR
  MINNE AV BONITO
  MINNE AV DANNY
 " HOW COULD YOU"

Tillbaka Till forum start Svara

Gå till sida: 1 | 2

Plåta normalt??
2009-02-24 09:24:22
Jag tog Lloyd, stack till Skanör...visst följde kameran med...

Och det var DÅ jag undrade om jag skulle kunna fota Lloyd så att han såg normal ut? Kan jag det?? Nästan samma konst som att fånga en Nyckelpiga i luften för tusan....ja, ni anar inte det

Ikväll ska jag försöka visa bilder på hur han blir när jag plåtar honom helt normalt...men vänta..vaffan är noramlt nu för mig, för honom?

Saken är den...att Lloyd är den hund som jag aldrig träffat förut i mitt liv, han står för det vilda och otämjda och jag älskar det..men vet ni, det finns stunder då han är helt jävla normal....då han är underbart go mot mig....

Men titta noga, är han inte väldigt lik Don på en del bilder? Eller är det mitt hjärta som ser Don nånstans i Lloyd? Sen ser jag Sam i hans vilda

Va säger ni?? Liite?

Men visst fan är han en blanding av Sam & Don?? jag ser många Nuffar, men ser ni inte ????

Svår att fånga..står lite beredd med benen här

Ni tror dessa stunder är lätta att fånga vaaaa? Glöm det, de är sällsynta och jag är hela tidne redo att bli överfallen

OKAYYY, säg den lycka som varar? Säg den ro som varar med Lloyd?? Det n i inte ser är alla andra ggr däremellan bilderna som han slog ner mig

Vi gick längst ut på spetsen i Flommen, och isen låg låååååååångt ut till havs, självklart gick vi ut på den, som de coolingar vi är och vi gick hur länge som helst....nästan till danmark och vi njööööt av livet, av att bara vara vi två!

Sen traska vi långsamt tillbaks...det var bara han å jag å rymden å hela havet...jag njöt av det där öppna som är så svårt att förklara....de öppna landskapet...kan ej förklara, att vara själv, utan andra - bara jag och en som är lika störd som jag

Ikväll ska jag se om jag hinner lägga in bilder på dan efter när han var som vanligt igen

Tammy & Lloyd

Plåta normalt??
2009-02-24 09:42:19
Finns några bilder på min hemisda -->Se länk<-- kolla under -> senaste bilder i Galleriet, där finns några på honom å Lukas, något liknande ska jag kanske visa ikväll om jag hinner
Jag igen

Plåta normalt??
2009-02-24 10:29:38
Jag blir tårögd av dina vackra bilder Tammy det finns INGEN som kan fotografera som du kan och det finns INGEN som kan fånga newfs som du kan
Gunilla

Plåta normalt??
2009-02-24 10:43:08
Underbara Tammy, bilderna är helt underbara och jag förstår så väl vad du menar Jag håller med Gunilla att man blir lite tårögd när man ser dina vackra bilder och läser dina ord Sluta aldrig att förmedla dina bilder, känslor och ord
Ia

Plåta normalt??
2009-02-24 10:47:40
Instämmer med Gunilla. Ingen slår dej på fingrarna när det gäller att fånga uttrycken, känslan då det kommer till foto.
Hoppas du en dag ger ut minst en bok!
Vänligen Lennart
Lennart

Plåta normalt??
2009-02-24 11:08:28
At det er mulig å fotografere slik!
Jeg har ikke ord...Fargene, motivene...

Nå, når du endelig har klart å fotografere LLoyd slik at han ser normal ut, er du farlig for impulsive nuffekjøpere.

Jeg kan ikke si om han ligner Don, men på bilde 4 er han veldig lik Kaos i uttrykket. Det dukker opp når han lurer på hva jeg vil, har noe gøy på gang eller tvert motsatt; at jeg setter meg ned når han selv har noe gøy i tankene.

Det siste bildet liker jeg spesielt godt. Det gir et lite " sug" .
Jeg innbilller meg at han skuer mot Danmark og som Povl Dissing har lyst til å utforske nytt land, men konkluderer med at han av ulike grunner må bli der han er.
Og disse fargene igjen....
Runi

Plåta normalt??
2009-02-24 11:45:17
Alldeles fantastiska Tammy!!!
Jag blir helt betagen av färgerna som Runi säger, men även ljuset
Ni har ett ljus därnere som ej går att finna nån annanstans tror jag, spelar ingen roll om det är vinter vår eller höst, ni har ett särskilt ljus.
Och dessa bilder är livsfarliga för folk som går i njuffeköpstankar
Cissi

Plåta normalt??
2009-02-24 11:48:29
Och Tammy, visst är han din gulleplutt Älskar dom bilderna när han ser så tokig ut och du skriver så
Matte hon ser
Cissi

Plåta normalt??
2009-02-24 15:39:24
Jag njuter för fullt Tammy, du borde göra deta varje dag så vi alltid fick må bra
Kan man hyra in dej?
Sussie

Plåta normalt??
2009-02-24 15:46:57
Kanonfina bilder som alltid Tammy!
Såg även pórträttbilderna de var underbara
Kickan

Plåta normalt??
2009-02-24 21:42:45
Fy fasen vilka härliga bilder du ger oss Tammy. Dom är så himla bra, så talande på ett helt underbart sätt.
Man instämmer med övriga här, och säger: Man njuter av din berättarkonst Tammy!

Mvh. Stig
Stig

Gå till sida: 1 | 2